Dacă crezi în cauza pe care o susții, ai încredere că nu iți va fi greu să îți atingi targetul pe care ți-l propui, chiar dacă ești la prima experiență de fundraiser voluntar. Contează, bineînțeles, rețeaua socială pe care o ai, dar asta nu e totul. Importantă este implicarea ta în a-i activa pe cei din jurul tău. La final vei avea o satisfacție de neînlocuit, vei învăța lucruri noi și vei vedea ca fundraisingul poate fi chiar distractiv.

Iată câteva sugestii care te pot ajuta:

1. Fii informat

Informează-te despre cauza și proiectele pe care le promovezi. Cifrele și rezultatele de până acum, poveștile cu beneficiarii te pot ajuta să accentuezi importanța rolului organizației pe care o susții în comunitate și îți conferă credibilitate.

2. Anunță proiectul și nu targetul de bani

Când prezinți proiectul pune în evidență necesitatea lui și importanța impactului acestuia în comunitate. Preferabil să nu impui o donație minimă. Orice donație este importantă.

Poți sugera, însă, diverse trepte de donație traducând banii în beneficii: de exemplu 10 lei donați înseamna un copac plantat, 25 lei = o masă de prânz pentru copii dintr-un orfelinat, 100 de lei acoperă costurile pentru o vizită la domiciliu cu tratament medical pentru un bolnav de cancer… Organizația beneficiară îți poate oferi date relevante în acest sens.

3. Fii personal

E-mailurile în bulk sau mesajele generale au impact mult mai mic decât mesajele personalizate. Atunci când abordezi pe cineva să doneze pe pagina ta, încearcă să legi mesajul de experiențe comune sau care ar putea să trimită la specificul evenimentului la care participi, ori al cauzei pe care o susții. Încearcă să vorbești pe limba celui pe care vrei să îl convingi și să găsești cel mai potrivit mod de a-l face să înțeleagă ce te determină pe tine să susții o anumita cauză și de ce e important să contribuim fiecare dintre noi la rezolvarea problemelor comunității în care trăim.

Un argument puternic este impactul pozitiv pe care îl are proiectul susținut de tine asupra comunității (cu rezultate și cifre) și, implicit, direct sau indirect, asupra fiecăruia dintre noi.

4. Povestește tuturor, promovează și offline și nu te opri doar la social media

Este important să vorbești despre inițiativa ta și “offline” pentru ca mesajul tău să ajungă și la cei care nu l-au văzut în postările online.

O idee simpla dar eficienta ar fi ca, pe perioada campaniei tale, să înlocuiești un răspuns obișnuit la întrebarea “Ce mai faci?”/” Bine” cu “Foarte bine! Uite, mă antrenez să particip la un maraton caritabil și strâng bani pentru cauza X”. Asta ar putea să trezească interesul interlocutorului și să deschidă o discuție fructuoasă.

Este o ocazie foarte bună să le vorbești șefilor tăi sau persoanelor factori de decizie din compania unde lucrezi, ori din alte companii unde ai prieteni, despre inițiativa ta și să le-o prezinți ca o oportunitate de a susține o cauza sociala prin sponsorizare.

5. Fii creativ și pune-ți în valoare talentele și calitățile personale

Folosește-ți talentele, pasiunile și calitățile personale pentru a-ți promova inițiativa și a activa oamenii din jurul tău. În felul acesta poți face fundraisingul distractiv, chiar și fără să ai un buget de investit.

Te pricepi la grafica? Fă un vizual care ar putea să se răspândească viral în online.

Ești pasionat de film. Fă un filmuleț care sa sensibilizeze și prin care să promovezi inițiativa ta.

Știi să cânți la chitară și ai un prieten care are un bar? Organizați împreuna o seara de chitara între cunoscuți în care să îi incurajați pe invitați să facă o donație pentru cauza ta.

Te pricepi la gătit? Fă-le colegilor tăi de la serviciu o surpriza și du-le prăjituri la birou. Spune-le să doneze pe pagina ta de Galantom banii pe care i-ar fi dat pentru desertul de la masa de prânz din acea zi. Cu siguranță vor dona mai mult…

Urmează ziua ta? Îndeamnă-ți prietenii, în loc să îți cumpere un cadou, să facă o donație pe pagina ta de Galantom.

Unul dintre fundraiseri pasionat de poker a organizat o seara de joc cu prietenii în care toți participanții au fost de acord să doneze potul către cauza pentru care el urma să alerge.

Mai multe idei de fundraising găsești aici.

6. Nu uita să mulțumești personalizat donatorilor și oferă o mică recompensă

Este foarte important să îți arați recunoștința. Un e-mail de mulțumire, un telefon sau un simplu mulțumesc îl pot face pe donator să simtă ca a făcut un gest cu adevarat important, indiferent de suma pe care a donat-o.

Poți oferi chiar mici recompense care pot fi obiecte promoționale ale organizației beneficiare, obiecte realizate de beneficiari (de ex. felicitări făcute de copii), lucruri făcute de tine (origami, un cântec la chitara cu dedicație live, sa-ți imprimi pe tricoul cu care participi la eveniment numele tuturor donatorilor) sau orice altceva consideri tu potrivit. Nu trebuie sa fie neapărat ceva material. Poate fi o experiență.

O experiență de impact este dacă reușești să organizezi o vizită cu donatorii în centrul organizației pentru ca aceștia sa cunoască direct beneficiarii. Acest lucru poate fi mai greu de realizat din punct de vedere logistic și pentru ca va fi greu să alegi o zi in care sa fie toți donatorii disponibili. Dar poți merge tu într-o astfel de vizită, doar cu cei care vor fi disponibili și puteți face împreună un scurt filmuleț care sa le arate și celorlalți cum se întâmplă lucrurile în proiect.

Foarte important este să îi ții la curent pe donatori cu evoluția proiectului pe care ei l-au susținut. Rămâi în legătura cu reprezentanții organizației pe care o susții și transmite-le donatorilor finalitatea proiectului. În acest fel le crești încrederea în demersurile tale și în cauza pe care tu o susții. Unii dintre ei poate vor deveni în timp, la rândul lor, fundraiseri voluntari pe Galantom, urmând exemplul tău.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *