De cele mai multe ori, in momentul in care intampina diverse probleme cu plata pe Galantom, donatorul (direct sau via fundraiser) va contacta fie reprezentantul organizatiei, fie echipa Galantom. Desi probleme sunt legate de cele mai multe ori de lucruri care tin de utilizator si banca emitenta sau de procesatorul de plati, atat noi, echipa Galantom, cat si voi, reprezentantii organizatiilor suntem datori sa oferim suport tehnic initial cat mai rapid si mai operativ posibil.

Mai jos trecem in revista cele mai frecvente situatii aparute legate de procesul de plata:

1. Cel mai frecvente erori care apar sunt legate de 3D Secure (vezi ce este 3D Secure aici). Fie utilizatorul nu a introdus corect 3D Secure, fie nu are acest cod activat.

In primul caz trebuie sa repete plata introducand codul 3D Secure cu atentie.

In cel de-al doilea, trebuie sa contacteze banca emitenta a cardului si sa isi activeze codul 3D Secure. Inrolarea la 3D Secure s-a facut cu mai multi ani in urma, dar unii dintre utilizatorii de card (cu precadere cei care folosesc mai putin plata online) au omis sa isi activeze acest cod. Uneori li se permite sa faca un numar limitat de plati fara a fi nevoie sa introduca 3D Secure, dar, dupa expirarea acestui interval de gratie, platile online sunt blocate. De aceea, demersul de a suna la banca emitenta a cardului si a activa 3D Secure, chiar daca pare unul in plus care iti consuma timp, este foarte util pentru ca utilzatorul sa poata folosi plata online si pe viitor pentru orice alt fel de produse si servicii.

2. Alte erori frecvente tin de restrictiile pentru plati online pe care prorpietarul cardului le are setate sau impuse de banca pentru utilizarea cardului respectiv, card expirat sau situatia in care utilizatorul nu are fonduri suficiente in cont.

Toate aceste situatii pot fi rezolvate doar de posesorul cardului in relatie directa cu banca emitenta.

Identificarea acestor erori este disponibila in admin-ul paginii de organizatie de pe Galantom (vezi mai multe despre statusurile donatiilor si identificarea erorilor aici) sau in adminul contului organizatiei de la procesatorul de plati.

Fiecare procesator de plati online are o lista cu coduri de eroare si semnificatia acestora, pe care le poti gasi in documentatia tehnica pusa la dispozitie de procesatori sau in sectiunile de help de pe site-urile acestora.

3. O alta problema pot fi erorile de comunicare intre servere sau lucrari temporare pe serverele bancii, ale proecesatorului de plati sau ale platformei. In acest caz plata trebuie reluata cand serverele functioneaza din nou.

4. Pot aparea si erori tehnice care tin de calculatorul sau reteaua utilizatorului – intreruperea conexiunii la internet sau alte erori fizice.

In cazul in care donatorul nu a incheiat procesul de plata, nu vei avea in adminul Galantom sau adminul procesatorului de plati nici un mesaj din care sa iti dai seama care poate fi cauza motivului/erorii pentru care acesta nu a finalizat plata.

De cele mai multe ori vei primi solicitari de tipul: “Am incercat sa donez si nu a mers!”.

In acest caz este bine sa ai pregatit un template de e-mail cu un set de intrebari preliminare care sa te ajute sa identifici cauza problemei si cum se poate rezolva:

Buna ziua,

Va multumim foarte mult ca sustineti proiectele organizatiei noastre.

In sistemul nostru donatia dumneavoastra apare ca nefinalizata, adica nu a fost incheiat procesul de plata. Din acest motiv nu avem nici un mesaj in adminul platformei noastre care sa ne indice cauza problemei intampinate de dumneavoastra.

Pentru a ne putea ajuta sa identificam problema aparuta, va rugam sa ne trimiteti un forward al mesajului de eroare primit de la banca sau de la procesatorul de plati, ori un print screen al mesajului de eroare care va apare pe ecran.

In cazul in care nu exista un astfel de mesaj de eroare, va rugam sa ne raspundeti la intrebarile de mai jos:

1. Care este pagina in care va apare eroarea:

– formularul de donatie de pe site-ul Galantom?
– pagina procesatorului de plati unde trebuie sa introduceti datele de card?
– pagina unde trebuie sa introduceti 3D Secure?

2. V-a aparut pagina in care trebuie sa introduceti 3D secure?

3. Ati introdus 3D Secure?

4. S-a intrerupt (fie si pentru putin timp) conexiunea la internet in timp ce efectuati plata?

5. Alte situatii sau mesaje de eroare pe care le-ati intampinat.

Va multumim foarte mult inca o data ca sunteti alaturi de noi si va dorim o zi frumoasa!

Echipa organizatiei X

Poti completa acest template cu problemele si situatiile specifice pe care le vei intalni pe parcurs.

Citeste mai multe despre statusurile donatiilor si cum le poti urmari in adminul paginii tale de organizatie de pe Galantom aici.

Tagged:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.