Love for Life

Love for Life

Educatie pentru viata ~ 2018 - 2019

Status: Fundraising

Mai mult de 50% din copiii din Romania si mai mult de 60% din copiii din Romania rurala sunt lasati pe dinafara ​de societate si de sistem (ex. traiesc in saracie; nu au acces la servicii esentiale pentru viitorul lor - educatie de calitate, sanatate, locuinte si servicii sociale; sistemul de invatamant ii defavorizeaza pe defavorizati ceea ce duce la abandonul scolar al multora dintre ei; lipsa posibilitatii de a participa si de a-si exercita drepturile, etc.)

[ Show more ]

610 RON

Sumă:

1

Galantomi:

6

Donații:

Vrei să fii fundraiser? Contactează Organizația

 

PERIOADA DESFASURARE SI LOCATII

Proiectul pilot se va desfășura în 3 comunitati rurale din jud. Cluj si Bistrita-Nasaud in perioada septembrie 2018 - mai 2019. Daca acesta are succes, va continua pe o perioada de 5 ani.

PROBLEMA IDENTIFICATĂ

Mai mult de 50% din copiii din Romania si mai mult de 60% din copiii din Romania rurala sunt lasati pe dinafara ​de societate si de sistem (ex. traiesc in saracie; nu au acces la servicii esentiale pentru viitorul lor - educatie de calitate, sanatate, locuinte si servicii sociale; sistemul de invatamant ii defavorizeaza pe defavorizati ceea ce duce la abandonul scolar al multora dintre ei; lipsa posibilitatii de a participa si de a-si exercita drepturile, etc.), ei neavand astfel sansa sa isi realizeze, mai tarziu in viata, intregul potential, sa iasa din cercul vicios al saraciei si excluderii sociale evitand astfel transmiterea situatiei defavorizate de la o generatie la alta, sa contribuie la bunastarea societatii din care fac parte.

SCOPUL PROIECTULUI

Nici un copil nu este lasat pe dinafara, nu este lasat in urma; fiecare copil primeste sansa sa isi realizeze, mai tarziu in viata, intregul potential; fiecare comunitate ​invata sa ajunga la bunăstare prin forțe și resurse propri​.

OBIECTIVELE PROIECTULUI [pentru anul școlar 2018 - 2019]

Dedicate copiilor

- desfasurarea unui program extrascolar saptamanal de 1h30’ pentru toti copiii care vizeaza dezvoltarea personala, emotionala, sociala, care ii invata lectii de viata, valori, moralitate prin poveste, joc de rol, dezbateri, materiale multimedia, evenimente publice, etc. Alocarea a 5-10 minute pentru deprinderea obisnuintei de reflectie asupra propriilor practici si de dezvoltare a unui plan despre cum pot face totul mai bine

- 2h pe saptamanala 3-4 cluburi (ex. dans, fotbal, informatica, etc.) organizate si conduse de acei elevi care arata interes in domeniul ales 

- invatare prin proiecte: implementarea a minim 2 proiecte ce ofera solutii sustenabile si inovative la nevoilor si problemelor comunitatii (ex. agricultura sustenabila, energia verde, reciclarea plasticului, etc)

- organizarea a 2 tabere de invatare experientiala de 1 saptamana pe an pentru 75 de copii si 8 dascali - video aici.

- organizare de si participare la concursuri (ex. sport, robotica, dans, etc)

- luna inovatiei în care copiii sub supravegherea unui mentor sunt încurajați să inoveze pornind de la nevoi identificate de ei

Care vizeaza parintii

- 1 workshop pe saptamana de 1h30’ pentru parinti (sau persoane ce au grija de copii) pe tema educatiei copilului pe grupe de varsta (copii 0-6 ani, 7-11 ani, 12-18 ani)

- sprijinirea a minim 10% din parintii care nu sunt activi pe piata muncii in dobandirea unui loc de munca

Care vizeaza profesorii

- 1 workshop la fiecare 6 saptamani pentru dascalii interesati sa experimenteze si sa discute bune practici in educatie

- implicarea dascalilor in programele educationale nonformale

- colaborarea pe tot parcursul anului cu cel putin 1 scoala din strainatate si cu cel putin o scoala din tara

Care implica intreaga comunitate

- 1 masa calda zilnic gatita de membrii comunitatii pentru copiii subnutriti

- minim 1 atelier pe saptamana pentru copii si adulti pentru invatarea unei indeletniciri specifice zonei (ex. tesut, olarit, etc.)

- organizarea a cel putin 2 actiuni civice pe an la care sa participe intreaga comunitate (ex. ecologizare, etc.)

- 1h pe saptamana de joaca pentru copii si parinti coordonata de copii voluntari sau parinti. Si organizarea si altor activitati educationale (ex. ora de lectura, ora de teatru, etc) pentru copii de catre parinti daca interesul exista

- cel putin 1 intalnire pe an a comunitatii cu personalitati din tara sau strainatate

Altele

- crearea in paralel a unei PLATFORME multimedia care sa puna la dispozitie toate practicile educationale si informatiile mentionate mai sus, statistici utile, care sa conecteze oameni, companii, autoritati din tara si strainatate pentru generarea de idei, sustinerea de proiecte sustenabile, strangerea sau alocarea de fonduri, etc.


IMPACTUL

- nici un copil flamand

- cresterea interesului pentru invatare; scaderea abandonului scolar, a absenteismului

- descoperirea si cultivarea calitatilor, a ceea ce le place sa faca

- stimularea si dezvoltarea abilitatilor cognitive, numite functii executive, vitale pentru dezvoltarea copilului si bunastarea sa in viitor

- deprinderea de cunostinte si abilitati practice

- deprinderea responsabilitatii, a reflectiei asupra propriilor practici si a dezvoltarii unui plan de dezvoltare personala ca urmare a acestora

- dezvoltarea personala, sociala, emotionala a copiilor, invatarea unor lectii de viata importante pentru bunastarea lor, descoperirea valorilor si bogatiilor ce zac in ei, constientizarea posibilitatilor infinite ce ii inconjoara

- deprinderea unei atitudini proactive a membrilor comunitatii si a increderii ca isi pot rezolvarea propriile probleme, ca isi pot singuri inbunatati viata

- parinti informati despre cum sa isi creasca propriul copil suficient de bine

- creste numarul parintilor din medii defavorizate care participa pe piata muncii

- conditiile de trai ale copiilor se imbunatatesc

- deprinderea de noi moduri de facilitare a invatarii de catre profesori, si de alte elemente esentiale succesului cu copiii in scoli

- dezvoltarea spiritului civic si antreprenorial si intelegerea puterii voluntariatului

- crearea de parteneriate cu beneficii de ambele parti

- invatarea sustenabilitatii prin gasirea de solutii sustenabile la probleme si nevoi punctuale ale comunitatii, folosirea resurselor sustenabil si responsabil

Bugetul anual al proiectului este de: (de completat bugetul)