Cine sunt premiantii Galei Oameni pentru Oameni 2016?

270 de proiecte ale companiilor, organizațiilor și donatorilor individuali din România au fost nominalizate în acest an, pentru a fi premiate la Gala Oameni pentru Oameni. În total, au mobilizat peste 22 de milioane euro.

Dacă anul trecut au fost nominalizate 170 de proiecte și inițiative de filantropie, care au însumat peste 18 milioane de euro, în 2016 cifrele arată tendința clară de creștere a implicării semnificativ mai multor oameni, organizații și companii în diferite cauze sociale . Cu aproape 4 milioane mai mult ca în 2015 au ajuns în proiecte prin toate instrumentele de atragere de fonduri folosite de către organizații și fundraiseri: campanii de sms, debit direct, redirecționarea procentului de 2% din impozitul pe venit, sponsorizarile firmelor și, bineînțeles, în cazul companiilor medii și mari, prin alocarea unui buget dedicat acțiunilor de responsabilitate socială (CSR).

„Gala este povestea rebelului din noi. A celui care a ales să schimbe lumea, să se schimbe pe sine, să schimbe viețile celor din jur. Povestea rebelului cu cauză. Rebelului cu cap și inimă”, ne spune Dana Pîrțoc, CEO Asociația pentru Relații Comunitare.

Câștigătoriiau fost desemnați de un juriu format din Andreea Roșca, jurnalist și co-autoare a volumului „Cei care schimbă jocul”, Corina Vasile, Director de Comunicare si Relații Publice al Raiffeisen Bank, Dana Pîrțoc, CEO ARC, Dragoș Neacșu, CEO Erste Asset Management, Felix Pătrășcanu, CEO Fan Courier , Georgiana Pogonaru, Fondator Romcolor2000, Marius Ștefan, CEO Autonom , Mihaela Gînju, Fondator Asociația Eurudio, Mihaela Perianu, Managing Partner AIMS Human Capital&Dale Carnegie, Péter Barta, CEO Fundația PostPrivatizare , Roxana Vitan, Director Executiv Fundația Româno-Americană.

Juriul a decis următoarele:

Premiul pentru cel mai bun program de CSR a fost înmânat companiei A&D Pharma , pentru programul “Sănătate prin prietenie”, pentru care a alocat  675.000 lei. Programul  oferă asistență medicală gratuită persoanelor din zone izolate ale Munților Apuseni, fiind cuprinse 350 de sate în care au fost oferite peste 1000 de consultații gratuite.

Premiul pentru cel mai bun program de CSR INTERN a fost acordatprogramului ”Alături de tine” al companiei de asigurări de viață Metropolitan Life, în valoare de 410.000 lei, care adună sub aceeași umbrelă  11 proiecte de educație și integrare socială, desfășurate în opt județe din țară.

Premiul pentru cel mai bun proiect de sponsorizare al unei companii – Olimpiadele Kaufland – Kaufland România,  cu 2,29 milioane de euro investiți în proiecte educaționale și de renovare ale peste 1100 de școli.

Cel mai bun proiect de sponsorizare din partea IMM Fondul de Burse Centric – Centric IT Solution, cu 53.000 lei sponsorizare pentru burse acordate tinerilor, precum și consiliere profesională și dezvoltare personală pentru aceștia.

Cea mai buna campanie de fundraising a unui ONG mare ProiectuluiRomânia Solidară al Asociației  Dăruiește Viața, cu peste3,35 milioanelei strânși din comunitate într-o campanie dedicată victimelor incendiului din Clubul Colectiv și echipării spitalelor cu aparate performante și consumabile de care a fost nevoie în perioada imediat următoare tragediei.

Cea mai bună campanie de fundraising a unui ONG mic  se acordă campaniei “Sunet pentru Sănătatea Copiilor” a asociației Life Education for All. Ei au strâns35.000 de lei de la comunitatea clujeană pentru a picta, amenaja și dota cu carți și audiotecă saloanele de pediatrie din clinicile din Cluj Napoca.

Premiul pentru cel mai bun fundraiser a fost câștigat de Alexandru Moraru, fundraiser pentru Teach for Romania pentru o campanie în care cu o investiție bine gândită a reușit să atragă 300 noi donatori  alegând să folosească mesaje care să nu abuzeze emoțional donatorii ci să construiască încredere.

Premiul pentru continuitate si impact – Banca Transilvania pentru susținerea “Centrului de zi pentru adolescenți Clujul are Suflet”, cu 560.000 lei,program dedicat tinerilor din medii defavorizate, prin care li se oferă o șansă reală de dezvoltare și în care investiția băncii are loc de peste 8 ani.

Premiul pentru creativitate în atragerea de fonduri – Inițiativei ”Am început să schimbăm România în bine!” a Asociației Creștem Idei. Inițiatorii acestei platforme de crowdfunding au ajutat40 de proiecte să atragă peste 3.300 de susținători și fonduri de peste 382.000 de lei.

Premiul GalantOM

În fiecare an, Galantom selectează dintre sutele de fundraiseri voluntari care desfășoară campanii prin intermediul platformei un exemplu de om care reușește să-și folosească inteligent resursele de energie și relații. Anul acesta, premiul a mers către Andrei Roșu, “pilotul de încercare” Galantom având prima pagină de fundraising de pe platformă. A susținut mai multe cauze printre care HOSPICE Casa Speranței, Pădurea Copiilor și Scoala de Valori prin participarea la mai multe evenimente sportive de anduranță și a strâns în total  312.000 lei din aproape 800 de donatii pe platformă.

Mai mult chiar decât sumele contează impactul asupra membrilor comunității în care au acționat oamenii, organizațiile și companiile care au ales, în acest an, ca și în anii anteriori, să se implice. Este evident, nu numai prin prisma creșterii cifrelor – sume și număr de proiecte – cât mai ales prin diversitatea programelor și a zonelor sociale de implicare, că susținerea se întâmplă mai profund, mai responsabil și pe termen lung.

About Author

Andrei Chirtoc

Leave a Reply