Donatiile pot fi urmarite fie in adminul paginii de fundriaising (pentru fiecare pagina in parte), fie in sectiunea Donatii  din meniul adminului paginii organizatiei tale de pe Galantom.

status-donatii-1

status-donatii-2

Mai jos gasesti statusurile posibile ale donatiilor si explicatiile lor:

CONFIRMAT – procesul de donatie a fost incheiat cu success. Donatia a fost confirmata si a fost afisata in lista donatiilor din partea de jos a paginii de fundraising unde a fost facuta.

NEFINALIZAT/PENDING – donatorul nu a finalizat toate etapele platii (vezi detalii despre pasii procesului de donatie aici); undeva pe parcurs s-a oprit, a renuntat, s-a razgandit, s-a intrerupt conexiunea la internet, a vrut sa modifice suma donata si a reulat plata cu o noua iregistrare etc.

Galantom inregistreaza fiecare incercare de plata chiar daca aceasta nu a fost finalizata. In momentul in care un donator introduce datele in formularul de donatie al unei pagini de fundraising si apasa butonul Doneaza, donatia este iregistrata in baza de date cu statusul nefinalizat. Daca procesul de plata este finalizat, statusul donatiei se modifica in CONFIRMAT, respectiv EROARE (daca a aparut vreo eroare).

Daca donatorul nu finalizeaza o plata, inchide pagina in care se afla, apoi reia plata, aceasta va fi iregistrata ca o plata noua, cu un ID nou in admin Galantom.

Scopul pentru care am decis sa pastram si iregistrarile platilor neconfirmate este ca tu sa le poti urmari si sa poti face follow-up cu donatorii care nu au finalizat platile. E foarte posibil ca printre ei sa gasesti donatori care au amanat plata si pe care un reminder ii va determina sa revina si sa finalizeze.

Daca pentru o donatie la care a aparut o eroare putem identifica din mesajul de la procesatorul de plati cauza erorii, in cazul donatiilor cu statusul NEFINALIZAT/PENDING, procesul nefiind incheiat, nu avem nici un mesaj in admin unde sa putem vedea cauza pentru care donatorul nu a finalizat plata.

EROARE – in procesul de donatie a intervenit o eroare. Poate fi o eroare de comunicare intre servere (Galantom – procesator de plati / procesator de plati – banca emitenta a cardului), poate fi o eroare generate de neitroducerea corecta a codului 3D Secure, o eroare transmisa de banca emitenta a cardului (cardul este bolacat pentru plati online, fonduri insuficiente etc) sau alte erori.

In detaliile despre donatie din adminul paginii tale de organizatie de pe Galantom poti identifica eroarea aparuta dupa codul de eroare transmis de procesatorul de plati. Continutul mesajului si codurile de eroare difera in functie de procesatorul de plati cu care organziatia ta lucreaza. Poti afla de pe site-urile procesatorilor de plati sau din documentatia pusa la dispozitie de acestia care sunt codurile de eroare si semnificatia lor.

ANULAT – plata a fost anulata. Apare atunci cand o donatie CONFIRMATA a fost returnata platitorului.

Politica de returnare a platformei Galantom este ca donatiile nu se returneaza decat in situatie de frauda sau in cauzul in care organizatia nu isi respecta promisiunile legate de utilizarea banilor in scopul implemantarii proiectelor declarate. In practica a existat si situatia acceptata in care donatorul a facut din neatentie o plata de mai multe ori si a solicitat returnarea semei platite in plus.     

Poti face returnarea platilor din adminul contului organizatiei tale la procesatorul de plati online.

Comments

  1. Pingback: “Am incercat sa donez si nu merge!” – Galantom Help Organizatii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.